>

Archived : 2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2005 | 2004 |
You need Flash Player 8 or newer to listen to this clip.

AUDIO. Interviu cu pianista Adela Liculescu

Thursday, 30 April 2020 , ora 16.25
 

4 mai, ora 19.00 - recital pe fb în regim de premieră susținut de pianista Adela Liculescu, în cadrul Zilei George Enescu la Radio România Muzical.

Luni, 4 mai, postul nostru va transmite recitalul pe care îl susțineți cu ocazia împlinirii a 65 de ani de la dispariția lui George Enescu. Este primul recital online pe care îl susțineți?

Da, este primul recital online pe care îl voi susține și mă bucur foarte mult că am această oportunitate. Voi interpreta Suita opus 10 de George Enescu, respectiv Sonata Pasionata de Beethoven, pentru că ne aflăm în an aniversar Beethoven.


Având în vedere faptul că vorbim despre un recital online, cum ați descrie atmosfera generală a acestei perioade? Cum vede un artist izolarea socială?

Sigur, este o perioadă neobișnuită, pentru că nimeni nu s-a mai confruntat cu o asemenea situație, ca artiștii să cânte în fața unei săli goale și concertele să fie transmise pe internet. Pe de altă parte, putem să ne gândim pozitiv, pentru că, sigur, publicul potențial, care ascultă concertele respective pe internet este infinit mai mare decât cel care ar avea loc într-o sală de concert, așa că, probabil, această criză, deschide și noi oportunități. Să sperăm că mai multă lume va descoperi pentru sine, muzica clasică, în această perioadă și cu toții sperăm, ca la sfârșitul izolării, să ne bucurăm de un public și mai mare în sălile de concert. Un recital cântat în fața unui public are o energie diferită de un recital online, pentru că acolo apare aspectul comunicării directe cu publicul și publicul îți dă ție ca artist, o energie, pe care, desigur că un recital online nu o poate reproduce în egală măsură, dar cred că în condițiile în care ne aflăm, recitalurile online sunt o alternativă și cred că publicul se poate bucura de oportunitatea aceasta pe care o are, să asculte muzică de bună calitate, pe internet, în această perioadă de izolare. Eu m-am bucurat destul de tare că am avut acest timp la dispoziție să învăț repertoriu nou și să studiez, pentru că, în general, în perioada normală, să spunem așa este foarte multă agitație în programul meu, pentru că alerg destul de mult între diverse concerte pe care le cânt, cu programe diferite, repetiții și tot felul de alte proiecte pe care le am, așa că, timpul meu este extrem de limitat și trebuie să studiez eficient, așa că pentru mine, aceste două luni de autoizolare au fost mană cerească. Sincer, am vrut liniște și timp pentru mine.


Ce studiați în această perioadă?

Mi-am propus să învăț toate studiile transcendentale de Franz Liszt. Acesta este proiectul meu de izolare. În rest, am învățat Concertul nr. 3 de Beethoven și am început să învăț foarte multe lucrări de muzică de cameră, pe care mi le propusesem de foarte multă vreme, împreună cu partenerul meu de duo, Kirill Maximov, violonist și învățăm acuma și eu și el Sonatele de Franck, de Richard Strauss, sonate consistente ale repertoriului pentru pian și vioară și planul este ca, începând din iunie, când se vor mai relaxa măsurile de izolare și putem să repetăm împreună, să și lucrăm împreună aceste sonate. Sigur că mă aștept ca în vară sau în toamnă, să putem să susținem concerte mai micuțe, cu un număr restrâns de oameni și, desigur, că atunci vreau să cânt din piesele nou învățate și să profit de repertoriul nou acumulat. Sper ca într-un viitor, mai mult sau mai puțin îndepărtat, să revină și concertele de dimensiuni normale.


Interviu realizat de Petre Fugaciu