>
You need Flash Player 8 or newer to listen to this
clip.
|
AUDIO. Interviu cu Ștefan Ignat, managerul general al Operei Naționale din București
După luni întregi de pandemie nu este un secret faptul că instituțiile de cultură au avut de suferit; de la managerul general al Operei Naționale din București, Ștefan Ignat, aflăm cum a fost afectată instituția pe care o conduce și care sunt perspectivele pentru următoarea perioadă.
În scurt timp vom marca un an de la primele restricții, astfel că aș vrea să facem o scurtă retrospectivă a acestei perioade începând cu primele reacții.
A fost o perioadă foarte grea, o perioadă în care a trebuit să ne adaptăm situațiilor pandemice. Am avut, imediat după ce s-au ridicat restricțiile, concerte în aer liber în fața Operei, am avut Promenada Operei, au fost câteva concerte-spectacol de Carmina Burana. Am avut o activitate intensă, cu cel puțin 20 de concerte și, bineînțeles, după reluarea activității, după un an de zile acum, ne-am repliat și am refăcut cumva programul de spectacole, cu limitele prevăzute de 30% din sală. Ne-am orientat repede ca să mulțumim publicul nostru larg cu 100% prezența noastră, cu activitatea cu care noi i-am obișnuit înainte de pandemie. Spectacolele sunt limitate la două ore, un fel de adaptare a spectacolului respectiv; s-au scos anumite momente mari din operă, acolo unde corul era prezent, unde orchestra era în formulă completă. A trebuit să ne adaptăm conform scenei noastre și a fosei la 42 de instrumentiști, până în 40-50 de coriști și, bineînțeles, soliștii. Ne-am adaptat repede, am făcut spectacole. Acum, în ultima perioadă, am avut Carmina Burana, Nunta lui Figaro. Continuăm, bineînțeles, cu Traviata săptămâna aceasta. Avem o gală de Dragobete, o seară franceză, Elixirul dragostei... deci, suntem în activitate permanentă și încercăm să îi satisfacem pe cei care ne iubesc și ne așteaptă tot timpul în scenă.
Evenimentele online au fost o necesitate în decursul acestui an. Aș vrea să știu însă dacă aveți planuri pentru a integra acest tip de evenimente îmn cadrul stagiunilor viitoare, când, sperăm cel puțin, nu vor fi necesare?
Atâta vreme cât noi funcționăm live, aceste spectacole date online nu-și au rostul. Noi așteptăm publicul, interacțiunea artistică să se facă sală-scenă. Am dat online 48 de spectacole înregistrate în trecut, la o calitate foarte bună, și am avut urmăritori foarte mulți, dar interesul nostru este să dăm spectacolele pe scenă. Iar în perioada următoare bineînțeles că le vom da numai așa.